ابعاد جنبش وال استریت

هر نظامی به نام هرکسی غیر خدا حکومت کند، دچار فروپاشی می شود.

جایگزین این نظام بر مبنای الهی خواهد بود. جایگزین این نظام با مبانی اسلامی اگر بخواهد شکل بگیرد فقط و فقط در نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 

دکتر مسعود درخشان که عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی است و دانش‌آموخته انگلیس است و تخصص اصلی‌‌اش در اقتصاد انرژی است، از سال‌ها قبل نقد نظام اقتصادی بین‌الملل را به‌طور مبسوط در دستور کار داشته و معتقد است که الگوی اداره کشور نیز نباید کپی برداری شده از نظام سرمایه‌داری باشد. وی در نشست اندیشه‌های راهبردی با موضوع الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در حضور رهبر معظم انقلاب نیز بحثی ارائه داد.

 

ادامه مطلب ...

جنبش وال استریت چیست؟

جنبشی که نظام سرمایه داری امریکا و غرب را زمین خواهد زد.

پس از فروپاشی شوروی سابق و نظام کمونیستی و سوسیالیستی، سران غرب به ویژه آمریکایی ها با ادعای تک الگوبودن نظام سرمایه داری تلاش کردند تا حاکمیت خود بر جوامع غربی و سپس سراسر جهان را اجرایی سازند. پس از دو دهه مردم غرب دریافته اند که این ادعا نه تنها کارایی نداشته، بلکه صرفاًبرای اعمال دیکتاتوری حاکمان بر آنها بوده است که موجب شده، آنها حاکمیت طبقه ای محدود بر سراسرجامعه را بپذیرند.

مقام معظم رهبری :

مردم آمریکا در واقع به حاکمیت اقلیت یک درصدی بر اکثریت نود و نه درصدی  معترض هستند که مالیات و پول مردم آمریکا را هزینه براه انداختن جنگ در افغانستان و عراق و حمایت از رژیم صهیونیستی میکنند.

ممکن است حکومت آمریکا با شدت عمل، این جنبش اعتراضی را سرکوب کند اما نمی تواند ریشه های آن را از بین ببرد.

ریشه های این حرکت در آینده آن چنان گسترش خواهد یافت که نظام سرمایه داری آمریکا و غرب را زمین خواهد زد ادامه مطلب ...

جنبش وال‌استریت، آغازی بر فروپاشی نظام سرمایه داری است

 جنبش عظیم مردمی که در غرب با نام وال‌استریت و در مرکز آمریکا به عنوان نماد قدرت غرب شکل گرفته و تبدیل به یک حرکت عظیم مردمی علیه نظام بیدادگر سرمایه‌داری شده، خبر از آغاز افول قدرت سرمایه‌داری غرب و فروپاشی نظام فاسد و غارتگر در جهان می دهد.

جنبش وال‌استریت، آغازی بر فروپاشی نظام سرمایه
 داری است

روزی که امام خمینی (ره) در نامه تاریخی خود به گورباچف رئیس حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی، فروپاشی نظام کمونیست را پیش‌بینی و وی را به دامان اسلام دعوت کرد، فرمودند: شما اگر بخواهید در این مقطع تنها گره‌های کور اقتصادی سوسیالیسم و کمونیسم را با پناه بردن به قانون سرمایه‌داری غرب حل کنید، نه تنها دردی از جامعه خویش را دوا نکرده‌اید بلکه دیگران باید بیایند و اشتباهات شما را جبران کنند چراکه امروز اگر مارکسیسم در روش‌های اقتصادی و اجتماعی به بن‌بست رسیده، دنیای غرب هم در این مسائل البته به شکل دیگر و نیز در مسائل دیگر گرفتار حادثه است.

این حوادث را امام راحل 23 سال پیش و مقام معظم رهبری در زمانی که غرب در آرامش زندگی می‌کرد، پیش‌بینی کردند و فرمودند که این حرکت بیداری تا قلب اروپا خواهد رفت و امروز جهان در آستانه یک تحول عظیم ساختاری قرار گرفته که اهمیت آن از فروپاشی نظام سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوروی کمتر نیست.

ادامه مطلب ...