بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در باب انتخابات آینده:

انتخابات در کشور ما یک حرکت نمایشی نیست. پایه ی نظام ما همین انتخابات است. یکی از این پایه ها ، انتخابات است.

مردم سالاری دینی با حرف نمی شود؛ مردم سالاری دینی با شرکت مردم ، حضور مردم ، اراده ی مردم ، ارتباط فکری وعقلانی وعاطفی مردم با تحولات کشور صورت می گیرد؛ این هم جزبا یک انتخابات صحیح وهمگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست.این مردم سالاری ،عامل پایداری ملت ایران است.

انتخابات به فضل الهی وبه حول و قوه ی الهی انتخابات سالمی است.

من می بینم بعضی ها در انتخاباتی که دو ،سه ماه دیگر انجام خواهد گرفت ،از حالا شروع کرده اند به خدشه کردن.این چه منطقی است ،این چه فکری است، این چه انصافی است؟

اینکه شما توانسته اید در طول این سی سال از نهیب ابر قدرتها نترسید،اینکه ابر قدرتها هم غیر از نهیب  نتوانسته اند ضربه ی اساسی به شما بزنند ،اینکه جوانان کشور در ورود به میدان های گوناگون این شجاعت این اخلاص را نشان می دهند، ناشی از مردم سالاری دینی است؛ این را باید خیلی قدر بدانیم.

انتخابات سرمایه گذاری عظیم ملت است .هرچه انتخابات پر شورتر باشد، عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان ودشمنانش دیده خواهد شد؛ برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال می شوند.عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان می دهد؛ انتخابات این است.

کشور امروز در مقابل چشم مدیران ونخبگان کشور ،مثل یک صحنه ای است که می توان برای پیشرفت آن برنامه ریزی کنند.همین سرکشی کردن مسئولین به گوشه و کنار این کشور ، نقاط محروم استانهای دور دست ، در استانها به شهرهای گوناگون رفتن ، با مردم تماس گرفتن ، اوضاع رااز نزدیک دیدن ، با چشم مشکلات را مشاهده کردن ، یک تجربه ی عظیم و گران قدری برای مأمورین ما ومسئولان کشور به وجود آورده است .اینها زمینه ی یک جهش است .

نمونه ای از رفتارهای خصمانه آمریکا:

اولین کاری که از طرف آمریکاییها انجام گرفت، تحریک مخالفین پراکنده جمهوری اسلامی و کمک به حرکت های تجزیه طلب و تروریستی در کشور بود.

تصرف وحبس دارایی ها واجناس ایران.

به صدام چراغ سبز دادن:

این اقدام دیگر دولت آمریکا بود برای حمله به ایران، صدام اگر چراغ سبز آمریکا را نمی گرفت ،بعید بود به مرزهای ما حمله کند. هشت سال جنگ را برای کشور ما تحمیل کردند، قریب به 300 هزار  جوانهای ما مردم ما در این جنگ به شهادت رسیدند. امنیت منطقه ای ما را ، امنیت خلیج فارس را، عراق را دچار اغتشاشا وآشفتگی کردند، برای مقابله با جمهوری اسلامی ، از رژیم صهیونیستی بی قید و شرط حمایت کردند .

همه ی مسئولان آمریکایی ودیگران بدانند که ملت ایران را نمی شود فریب داد یا ترساند:

من از دولت ها همیشه دفاع می کنم ؛ منتها اگر دولتی بیشتر مورد تهاجم قرار گرفت واحساس کردم حملات غیر منصفانه ای می شود، بیشتر دفاع می کنم .

من طرفدار اعمال انصافم؛ من می گویم باید منصف باشیم .حمایت از خدمت گزاران در کشور ، وظیفه است که هم من دارم ، هم همه دارند.

بنده از هر حرکت خوبی ، از هر اقدام خوبی ، از هر پیشرفتی ، از هر خدمتی به مردم ، از هر دلجویی از محرومین ، از هر ایستادگی در مقابل ظلم و استکبار ، استقبال می کنم  واز آن کسی که این کار را کرده است ،  تشکر و سپاسگذاری می کنم.